Fontenaye-aux-Roses 1867 - 1947 Le Cannet
circa 1919
Black ink brush
21.5x27.1 cm
Signed by the artist in pen and ink at lower right "Bonnard"
Private collection Switzerland
Annette Vaillant, Bonnard ou le bonheur de voir. Dialogue sur Pierre Bonnard entre Jean Cassou et Raymond Cogniat. Commentaires de Hans R. Hahnloser, Neuchâtel 1965, pag. 220 reprod.
Zurich 1949, Kunsthaus, Pierre Bonnard, Cat. No. 143; Basel 1955, Kunsthalle, Pierre Bonnard, Cat. No. 121; Munich/Paris 1966-1967, Haus der Kunst/Musée du Louvre, Pierre Bonnard, cat. No. 185 reprod.; Munich 1969, Staatliche Graphische Sammlung, Europäische Meisterwerke aus Schweizer Sammlungen, Cat. No. 12 reprod.; Zurich/Bremen/Bielefeld 1982/1983, Kunsthaus/Kunsthalle/Kunsthalle, Nabis und Fauves, Zeichnungen, Aquarelle, Pastelle aus Schweizer Privatbesitz, Cat. No. 23 reprod.; Martigny 1999, Fondation Pierre Gianadda, Bonnard, Cat. No. 94 reprod.; Winterthur 2004, Pierre Bonnard - Werke aus Schweizer Sammlungen, Cat. No. Z 116
On thin wove paper (papier vélin) with watermark "BFK RIVES". With a double vertical crease at the left and further smaller ones at the right, the paper slightly wavy, a minimal light margin visible. At all in good condition, the ink deep black
Pierre Bonnard illustrated various books, including Claude Anet's "Notes sur l'amour", which was published in Paris in 1922. The present drawing is a draft for the fifth chapter "De la beauté". The final version is slightly altered and focuses even more on the two heads. Well-documented drawing from an important Swiss private collection
Um 1919
Pinsel in schwarzer Tusche
21,5x27,1 cm
Unten rechts vom Künstler in Feder in Tusche signiert "Bonnard"
Privatsammlung Schweiz
Annette Vaillant, Bonnard ou le bonheur de voir. Dialogue sur Pierre Bonnard entre Jean Cassou et Raymond Cogniat. Commentaires de Hans R. Hahnloser, Neuchâtel 1965, pag. 220 reprod.
Zürich 1949, Kunsthaus, Pierre Bonnard, Kat. Nr. 143; Basel 1955, Kunsthalle, Pierre Bonnard, Kat. Nr. 121; München/Paris 1966-1967, Haus der Kunst/Musée du Louvre, Pierre Bonnard, Kat. Nr. 185 reprod.; München 1969, Staatliche Graphische Sammlung, Europäische Meisterwerke aus Schweizer Sammlungen, Kat. Nr. 12 reprod.; Zürich/Bremen/Bielefeld 1982/1983, Kunsthaus/Kunsthalle/Kunsthalle, Nabis und Fauves, Zeichnungen, Aquarelle, Pastelle aus Schweizer Privatbesitz, Kat. Nr. 23 reprod.; Martigny 1999, Fondation Pierre Gianadda, Bonnard, Kat. Nr. 94 reprod.; Winterthur 2004, Pierre Bonnard - Werke aus Schweizer Sammlungen, Kat. Nr. Z 116
Auf dünnem Velin mit Wasserzeichen "BFK RIVES". Mit einem doppelten, vertikalen Knitter links und weiteren kleinen rechts, das Papier leicht wellig, ein minimer Lichtrand erkennbar. Insgesamt in guter Erhaltung, die Tusche tiefschwarz
Pierre Bonnard illustrierte diverse Bücher, darunter Claude Anets "Notes sur l'amour", das 1922 in Paris erschien. Die vorliegende Zeichnung ist ein Entwurf zum fünften Kapitel "De la beauté". Die endgültige Fassung ist leicht abgeändert und fokussiert sich noch mehr auf die beiden Köpfe. Gut dokumentierte Zeichnung aus einer bedeutenden Schweizer Privatsammlung
Suisse | CHF | 110 |
Europe | CHF | 180 |
Outre-mer | CHF | 220 |