1941 Bern 2020
1966
Synthetic resin paint on wood
50x40.5x4 cm
Signed, dated and titled on the reverse by the artist "RAETZ / 1966 / WALO GENAU SO"
Inventoried at the Swiss Institute for Art Research, Zurich, under archive number 160203 0017 and intended for inclusion in the catalogue raisonné of sculptures, objects and installations
Collection Trudi Gutzwiller, Basel
Collection Beat H. Koenig
Private collection Switzerland
Kunstsammlung Beat H. Koenig, mit Beiträgen u. a. by Daniel Arn, Marianne Burki and Jörg Steiner, Solothurn 2004, pag. 75, reprod.
Zurich/Cologne/Stockholm 1986, Kunsthaus/Kunstverein/Moderna Museet, Markus Raetz - Arbeiten 1962-1986, cat. no. 18, reprod.
Langenthal 2004, Kunsthaus, Sammlung Beat Koenig, with label
Nîmes 2006, Carré d'art - Musée d'art contemporain, Markus Raetz, cat. no. 1, with label
Lower right corner bumped, with slight horizontal splits and missing parts, overall clean in condition
Typical work from 1966, in which a series of wooden reliefs are created, which Raetz executes in synthetic resin paint and similar colouring. They are portraits, mostly in profile view, which refer in the title to "Walo", his companion Walo von Fellenberg. Important work from the artist's early creative phase
1966
Kunstharzfarbe auf Holz
50x40,5x4 cm
Rückseitig vom Künstler signiert, datiert und betitelt "RAETZ / 1966 / WALO GENAU SO"
Im Schweizerischen Institut für Kunstwissenschaft, Zürich, unter der Archivnummer 160203 0017 inventarisiert und für die Aufnahme in den Werkkatalog der Plastiken, Objekte und Installationen vorgesehen
Slg. Trudi Gutzwiller, Basel
Slg. Beat H. Koenig
Privatsammlung Schweiz
Kunstsammlung Beat H. Koenig, mit Beiträgen u. a. von Daniel Arn, Marianne Burki und Jörg Steiner, Solothurn 2004, pag. 75, reprod.
Zürich/Köln/Stockholm 1986, Kunsthaus/Kunstverein/Moderna Museet, Markus Raetz - Arbeiten 1962-1986,
Langenthal 2004, Kunsthaus, Sammlung Beat Koenig, mit Etikett
Nîmes 2006, Carré d'art - Musée d'art contemporain, Markus Raetz,
Die rechte untere Ecke bestossen, mit leichten horizontalen Spalten und Fehlstellen, insgesamt sauber in der Erhaltung
Typische Arbeit aus dem Jahr 1966, in dem eine Reihe von Holzreliefs entstehen, die Raetz in Kunstharzfarbe und ähnlicher Farbgebung ausführt. Es handelt sich um Porträts, meist in Profilansicht, die im Titel Bezug nehmen auf "Walo", seinen Weggefährten Walo von Fellenberg. Bedeutendes Werk aus der frühen Schaffensphase des Künstlers