After 1666
Pen and bister, lightly washed in ink and yellow, on vellum
14.3x20 cm, sheet size
Signed lower left in pen in bister "Liof Cruyl"
Collection Kurt Schweigler, Berlin
Klipstein and Galerie Kornfeld, Bern
The Eberhard W. Kornfeld Collection, Bern, Lugt 913b, purchased 1953
Cf. Barbara Jatta and Joseph Connors, Vedute Romane di Lievin Cruyl, Paesaggio urbano sotto Alessandro VII, Accademia Americana in Roma, 1989, p. 60 f., cat. no. 13
Apart from a few minimal rubbings in the sky, overall impeccable condition
This attractive view of Rome with a view of the Tiber Island and the Ponte Rotto is based on one of the vedutas from the album created between 1664 and 1665, which is now kept in the Cleveland Museum of Art (inv. no. 1943.269). Our sheet shows the scene in reverse. This seems to have been part of Cruyl's drawing practice. The album in Cleveland also contains two views of the Quattro Fontane, one of which repeats the other in reverse.
Nach 1666
Feder in Bister, in Tusche und in Gelb leicht laviert, auf Pergament
14,3x20 cm, Blattgrösse
Unten links in Feder in Bister signiert "Liv. Cruyl"
Slg. Kurt Schweigler, Berlin
Galerie Klipstein und Kornfeld, Bern
Slg. Eberhard W. Kornfeld, Bern, Lugt 913b, angekauft 1953
Vgl. Barbara Jatta und Joseph Connors, Vedute Romane di Lievin Cruyl, Paesaggio urbano sotto Alessandro VII, Accademia Americana in Roma, 1989, pag. 60 f.,
Abgesehen von einigen wenigen minimen Bereibungen im Himmel insgesamt tadelloser Erhaltungszustand
Diese attraktive Ansicht von Rom mit Blick auf die Tiberinsel und den Ponte Rotto beruht auf einer der Veduten des 1664 bis 1665 entstandenen Albums, das heute im Cleveland Museum of Art aufbewahrt wird (Inv. Nr. 1943.269). Unser Blatt zeigt die Szene im Gegensinn. Dies schien Teil von Cruyls zeichnerischer Praxis gewesen zu sein. So enthält auch das Album in Cleveland zwei Ansichten der Quattro Fontane, von denen eine die andere im Gegensinn wiederholt.
Suisse | CHF | 115 |
Europe | CHF | 185 |
Outre-mer | CHF | 235 |