1894
Woodcut on cream-coloured wove paper on ochre Bristol with blindstamp "L'Estampe originale"
18.1x22.4 cm, printing block; 21.6x25.4, sheet size; 32.5x49.6 cm, support
Numbered and signed "28 fVallotton" in blue pencil by the artist lower right
Vallotton/Goerg 148/a (of d)
The Eberhard W. Kornfeld Collection, Bern, with the collector's stamp on the reverse, Lugt 913b
Salzburg 1984, Rupertinum, From Goya to Warhol,Meisterwerke der Graphik des 19. und 20. Jahrhunderts aus einer Privatsammlung [Slg. Eberhard W. Kornfeld], cat. no. 102
With a few very small stains in the margin. Originally mounted on backing for the edition. In very good condition
The woodcut was published by André Marty in the "Journal des artistes", issue no. 8, October-December 1894. In addition to the work by Vallotton, the issue contained prints by other artists, all mounted on ochre-coloured Bristol, as the present work shows. Alongside "La paresse" (Vallotton/Georg 169), this is one of the artist's best-known and most sought-after woodcuts.
1894
Holzschnitt auf cremefarbenem Velin auf ockerfarbenem Bristol mit Blindstempel "L'Estampe originale"
18,1x22,4 cm, Druckstock; 21,6x25,4, Blattgrösse; 32,5x49,6 cm, Unterlage
Unten rechts vom Künstler mit Blaustift nummeriert und signiert "28 fVallotton"
Vallotton/Goerg 148/a (v. d)
Slg. Eberhard W. Kornfeld, Bern, rückseitig mit dem Sammlerstempel, Lugt 913b
Salzburg 1984, Rupertinum, Von Goya bis Warhol, Meisterwerke der Graphik des 19. und 20. Jahrhunderts aus einer Privatsammlung [Slg. Eberhard W. Kornfeld],
Am Blattrand mit wenigen, sehr kleinen Flecken. Original auf Unterlage für die Edition montiert. In sehr guter Erhaltung
Der Holzschnitt wurde von André Marty im "Journal des artistes", Ausgabe
Suisse | CHF | 150 |
Europe | CHF | 250 |
Outre-mer | CHF | 320 |