Nizza 1928 - 2005 New York
Mise en vente le 13/09/2024,
vers 15:05 h (CET)
(+/- 30 min)
1992
Accumulation of 80 "Brazil express" machines in aluminium compartments
170x122x15.5 cm
The work is archived at the Fondation Arman under the number ARM 001429
Galerie Daniel Templon, Paris, acquired on 15 June 2016 from
Private collection Switzerland
Paris 2011, Galerie Daniel Templon, Arman, Accumulations
In very good condition
The artist Arman is considered one of the leading representatives of "New Realism". The serial principle of his work, which questions consumer society and the loss of the object's identity, influenced several generations of artists. From the 1960s onwards, Arman experimented with so-called "accumulations": accumulations of similar objects within a defined framework. Initially he filled cardboard boxes, later perspex containers. He used exhibits from consumer society as filling material: coffee grinders, ink pads, spectacle frames, shoe lasts, violins, to name but a few. From the mid-1960s, these exhibits were moulded in transparent plastic. Arman thus combined the filling and storage into a single sculpture.
On offer is an "accumulation fondamentale". Arman began producing these large-format unique pieces in 1992. They include vessels, irons, fans and drills, as well as our "Brazil Express" coffee machine.
1992
Akkumulation von 80 Espressomaschinen "Brazil express" in Aluminium-Kompartimenten
170x122x15,5 cm
Das Werk ist in der Fondation Arman unter der Nummer ARM 001429 archiviert
Galerie Daniel Templon, Paris, erworben am 15. Juni 2016 von
Privatsammlung Schweiz
Paris 2011, Galerie Daniel Templon, Arman, Accumulations
In sehr guter Erhaltung
Der Künstler Arman gilt als einer der führenden Vertreter des "Neuen Realismus". Das serielle Prinzip seines Werkes, das die Konsumgesellschaft und den Verlust der Identität des Objektes in Frage stellt, beeinflusste mehrere Künstlergenerationen. Seit den 1960er-Jahren experimentierte Arman mit sogenannten "Accumulationen": Häufungen ähnlicher Objekte in einem definierten Rahmen. Zunächst waren es Schachteln, später Plexiglasgefässe, die er befüllte. Als Füllmaterial benutzte er Exponate der Konsumgesellschaft: Kaffeemühlen, Stempelkissen, Brillengestelle, Schuhleisten, Geigen, um nur einige zu nennen. Ab Mitte der 1960er-Jahre wurden diese Exponate in durchsichtigem Plastik gegossen. Arman vereinte somit die Füllung und die Aufbewahrung zu einer Gesamtskulptur.
Angeboten wird eine "Accumulation fondamentale". Diese grossformatigen Unikate fertigte Arman seit 1992 an. Es handelt sich um Gefässe, Bügeleisen, Ventilatoren oder Bohrmaschinen und eben unsere "Brazil-Express"-Kaffeemaschine.
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