Málaga 1881 - 1973 Mougins
Paris 1905
Pen and ink drawing
22,9x30,3 cm, sheet size
Top left signed in pencil by the artist "Picasso"
Certificate of authenticity by Maya Widmaier Picasso, Paris, dated 23 April 2007, is available
Accompanied by certificate of authenticity of the Administration Picasso, Paris, signed by Claude Ruiz Picasso, dated 20 Juni 2020
On slightly brownish wove paper (papier vélin), with a narrow light margin in the old passepartout neckline. One vertical fold in the right third of the sheet
The years 1904/1905 were marked by the transition from the "Période bleu" to the "Période rose". It is assumed that Picasso's acquaintance with Fernande Olivier brought about the change from the melancholy motifs and colours of the "Blue Period" to the more cheerful tones and representations of the "Pink Period". Circus artists, harlequins, jugglers and also mothers with children become central in this new creative phase. In connection with the large-format painting "Les Saltimbanques" from 1905, now in the National Gallery of Art in Washington DC, and the epochal series of prints of the same name, numerous preparatory sketches were made. A very nice pen and ink drawing with jugglers and a trapeze artist
Paris 1905
Federzeichnung in Tusche
22,9x30,3 cm, Blattgrösse
Oben links vom Künstler in Bleistift signiert "Picasso"
Echtheitsbestätigung von Maya Widmaier Picasso, Paris, datiert vom 23. April 2007, liegt vor
Echtheitsbestätigung der Administration Picasso, Paris, signiert von Claude Ruiz Picasso, datiert vom 20. Juni 2020, liegt vor
Auf leicht bräunlichem Velin, mit schmalem Lichtrand im alten Passepartoutausschnitt. Eine vertikale Faltspur im rechten Drittel des Blattes
Die Jahre 1904/1905 waren geprägt vom Übergang der "Période bleu" in die "Période rose". Man nimmt an, dass Picassos Bekanntschaft mit Fernande Olivier den Wechsel der melancholischen Motive und Farbigkeit der "Blauen Periode" hin zu den fröhlicheren Tönen und Darstellungen der "Rosa Periode" bewirkt hat. Zirkusartisten, Harlekins, Gaukler und auch Mütter mit Kindern werden zentral in dieser neuen Schaffensphase. Im Zusammenhang mit dem grossformatigen Gemälde "Les Saltimbanques" von 1905, das sich heute in der National Gallery of Art in Washington DC, befindet, und der epochalen Graphikfolge mit demselben Namen entstanden zahlreiche vorbereitende Skizzen. Eine sehr schöne Federzeichnung mit Gauklern und einem Trapezkünstler