Note: The image cannot be displayed for legal reasons. For more information, see the PDF of the catalogue: Link to PDF
Basel 1949 - lebt und arbeitet in Basel und Stampa
1983
Title page with the artist's footprint and 9 drawings in charcoal
Various dimensions; the smallest sheet measures 37x61.5 cm, the largest 62x90 cm
The title page inscribed in charcoal on the reverse "Serie m. haus + wagen / am anfang", monogrammed and dated below "M. 6. 83", the last sheet also monogrammed and dated on the verso "M. 83". The drawings on the reverse with the consecutive numbering 1, 1A, 2, 3, 4, 5, 6, 7 and 8.
Galerie Stampa, Basel; private collection Switzerland
On wafer-thin tracing paper, single sheets with small holes in the corners or in the image, overall in a good condition, the charcoal not fixed.
Important work from Cahn's early creative period, in which she mainly concentrated on drawings in black chalk, charcoal or pencil and liked to work in series: The house, the carriage, heads and torsos recur as subjects and can be assigned to a "female" pictorial world, while ships, terminals, skyscrapers, missile silos, etc. embody "male" motifs. From a feminist point of view, the artist puts the social imbalance of the sexes on paper in an expressive and oppressive way. Many of her drawings were made on the ground, the footprints on the title page bear witness to this
1983
Titelblatt mit dem Fussabdruck der Künstlerin und 9 Zeichnungen in Kohle
Diverse Masse; das kleinste Blatt misst 37x61,5 cm, das grösste 62x90 cm
Das Titelblatt rückseitig in Kohle bezeichnet "Serie m. haus + wagen / am anfang", darunter monogrammiert und datiert "M. 6. 83", das letzte Blatt ebenso verso mit Monogramm und Datum "M. 83". Die Zeichnungen rückseitig mit der fortlaufenden Nummerierung 1, 1A, 2, 3, 4, 5, 6, 7 und 8
Galerie Stampa, Basel; Privatsammlung Schweiz
Auf hauchdünnem Transparentpapier, einzelne Blätter mit Löchlein in den Ecken oder in der Darstellung, insgesamt in gutem Erhaltungszustand, die Kohle nicht fixiert
Bedeutende Arbeit aus Cahns früher Schaffensperiode, in der sie sich hauptsächlich auf Zeichnungen in schwarzer Kreide, Kohle oder Bleistift konzentriert und gerne in Serien arbeitet: Das Haus, der Wagen, Köpfe und Torsi kommen als Sujets immer wieder vor und sind einer "weiblichen" Bildwelt zuzuordnen, während Schiffe, Terminals, Wolkenkratzer, Raketensilos etc. "männliche" Motive verkörpern. Aus einem feministischen Blickwinkel bringt die Künstlerin das gesellschaftliche Ungleichgewicht der Geschlechter auf ausdrucksstarke und beklemmende Weise zu Papier. Viele ihrer Zeichnungen sind auf dem Boden entstanden, die Fussabdrücke auf dem Titelblatt zeugen davon
Switzerland | CHF | 145 |
Europe | CHF | 255 |
Overseas | CHF | 330 |
Note: The image cannot be displayed for legal reasons. For more information, see the PDF of the catalogue: Link to PDF