La Chaux-de-Fonds 1887 - 1965 Roquebrune-Cap-Martin
circa 1940-1943
Watercolour, Indian ink and pencil
63.6x47.7 cm
On the back with the numbers "16" and "17
Confirmation of authenticity by Naïma Jornod, Geneva, dated 28 March 2022, is available. The work will be included in the catalogue of works on paper currently being prepared
Private collection Switzerland
On laid paper with watermark "Ingres Ecoles". Slightly faded, with foxing and waterstains, margins with small tears. The upper left corner neatly backed. Few tear nail holes
The subject of the portrait of a woman with head in profile, left hand on knee and the fingers of the right hand in one of the numerous mudra yoga postures, can be traced in a series of drawings from the 1940s, some of which Le Corbusier painted on paper tablecloths. Also known are two paintings "Divinité baroque I" and "Divinité baroque II" each dated 1943 (Jornod CR Nos. 280 and 281) as well as a sculpture "Série Icône, 1re recherche" from 1963
Um 1940-1943
Aquarell, Tusche und Bleistift
63,6x47,7 cm
Rückseitig mit den Ziffern "16" und "17"
Echtheitsbestätigung von Naïma Jornod, Genf, datiert vom 28. März 2022, liegt vor. Das Werk wird in den sich in Vorbereitung befindenden Katalog der Arbeiten auf Papier aufgenommen
Privatsammlung Schweiz
Auf Bütten mit Wasserzeichen "Ingres Ecoles". Leicht verblasst, mit Stockflecken und Wasserflecken, Ränder mit kleinen Einrissen. Die linke obere Ecke sauber hinterlegt. Wenige Reissnagellöchlein
Das Sujet des Frauenbildnisses mit Kopf im Profil, linker Hand auf dem Knie und die Finger der rechten Hand in einer der zahlreichen Mudra-Yoga-Stellungen, lässt sich auf einer Reihe von Zeichnungen aus den 1940er Jahren nachweisen, die Le Corbusier teilweise auf Papiertischdecken gemalt hat. Bekannt sind auch zwei Gemälde "Divinité baroque I" und "Divinité baroque II" jeweils 1943 datiert (Jornod WK Nrn. 280 und 281) sowie eine Skulptur "Série Icône, 1re recherche" von 1963
Switzerland | CHF | 145 |
Europe | CHF | 255 |
Overseas | CHF | 330 |