Limoges 1841 - 1919 Cagnes-sur-Mer
1919
Oil on canvas
20x42 cm
Signed by the artist in oil paint at the upper right "Renoir"
Confirmation from the Wildenstein Institute, Paris, dated 2 March 2004, that the work will be included in the œuvre catalogue, copy available
Guy-Patrice Dauberville, Renoir. Catalogue raisonné des tableaux, pastels, dessins et aquarelles, vol. V, 1911-1919, Paris 2014, cat. no. 3792
Renoir Succession
E. J. van Wisselingh & Co., Amsterdam, Inv. No. S 7639, acquired 1956 from
Gallery Dr. Willi Raeber, Basel, Inv. no. 56066
Auction Kornfeld Gallery, Bern, 12 June 2009, lot 155
Private collection Switzerland
Bernheim-Jeune ed., L'atelier Renoir, Paris 1931, vol. II, no. 686, ft. 217
Perfect condition, perfectly fresh in colour, on the old stretcher
Pierre-Auguste Renoir painted numerous still lifes, not a few of which were with fish. The painting is from the artist's late work. Severely ill with arthritis, he sat in a wheelchair and had the brush tied to his hand because he could no longer hold it. The composition with the three fish lying on a cloth to the right nevertheless appears to have been created with sure brushstrokes and captivates with its delicate colouring
1919
Öl auf Leinwand
20x42 cm
Oben rechts vom Künstler in Ölfarbe signiert "Renoir"
Bestätigung des Wildenstein Institute, Paris, datiert vom 2. März 2004, dass das Werk in den Œuvrekatalog aufgenommen wird, liegt in Kopie vor
Guy-Patrice Dauberville, Renoir. Catalogue raisonné des tableaux, pastels, dessins et aquarelles, Bd. V, 1911-1919, Paris 2014,
Succession Renoir
E. J. van Wisselingh & Co., Amsterdam, Inv.
Galerie Dr. Willi Raeber, Basel, Inv.
Auktion Galerie Kornfeld, Bern, 12. Juni 2009, Los 155
Privatsammlung Schweiz
Bernheim-Jeune ed., L’atelier Renoir, Paris 1931, Bd. II,
Tadellos in der Erhaltung, vollkommen farbfrisch, auf dem alten Chassis
Pierre-Auguste Renoir malte zahlreiche Stillleben, von denen nicht wenige mit Fischen waren. Das Gemälde stammt aus dem Spätwerk des Künstlers. Schwer an Arthritis erkrankt, sass er im Rollstuhl und liess sich den Pinsel an die Hand binden, weil er ihn nicht mehr halten konnte. Die Komposition mit den drei nach rechts liegenden Fischen auf einem Tuch erscheint dennoch mit sicherem Pinselstrich geschaffen und besticht durch ihre zarte Farbgebung