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Pittsburgh 1928 - 1987 New York
1983
Synthetic polymer and screen printing ink on canvas
76,8x51,7 cm
Stamped with the estate stamp "The Estate of Andy Warhol" and the stamp of the "Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc." (on the folded canvas). Numbered on label "PA 23.001"
Confirmation of authenticity by Gilbert Pétridès, Paris, dated 28 April 1992
Gallery Guy Peters, Belgium; acquired there for
Private collection; sold at
Christie's auction, New York, 22.7.2017, cat. no. 20
Private collection Europe
Impeccable condition
Who doesn't know the French carbonated mineral water in the green club bottles? Even in its early days, the brand put a lot of thought into its appearance. In the 1980s, Perrier not only became a major sponsor of the Roland Garros tennis tournament but also commissioned Andy Warhol to create a series of 40 works featuring the legendary bottles. The resulting advertising campaign with the silkscreen was awarded the "Grand Prix de l'Affiche Française" in 1983. In the 1980s, Warhol began accepting commissions for advertising work from a number of manufacturers and companies. Some critics noted that he had basically come full circle and returned to where he had started as a commercial illustrator in the 1950s. But Warhol claimed that he "was always a commercial artist"
1983
Synthetisches Polymer und Siebdrucktinte auf Leinwand
76,8x51,7 cm
Gestempelt mit dem Nachlass-Stempel "The Estate of Andy Warhol" und dem Stempel der "Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc." (auf der umgeschlagenen Leinwand). Auf Etikett nummeriert "PA 23.001"
Galerie Guy Peters, Belgien; dort erworben von
Privatsammlung; verkauft an
Auktion Christie's, New York, 22.7.2017,
Privatsammlung Europa
Tadellos in der Erhaltung
Wer kennt nicht das französische kohlensäurehaltige Mineralwasser in den grünen Keulenflaschen? Bereits in ihren Anfängen hat sich die Marke Gedanken um das Erscheinungsbild gemacht. In den 1980er Jahren wurde Perrier nicht nur zum Grosssponsor des Tennisturniers Roland Garros sondern beauftragte Andy Warhol mit einer Serie von 40 Arbeiten mit den legendären Flaschen. Die daraus resultierende Werbekampagne mit dem Siebdruck wurde 1983 mit dem "Grand Prix de l’Affiche Française" ausgezeichnet. In den 1980er Jahren begann Warhol, Aufträge für Werbearbeiten von einer Reihe von Herstellern und Unternehmen anzunehmen. Einige Kritiker merkten an, dass er im Grunde den Kreis geschlossen hatte und dorthin zurückkehrte, wo er in den 1950er Jahren als kommerzieller Illustrator begonnen hatte. Doch Warhol behauptete, dass er "immer ein kommerzieller Künstler war"
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